אכילה רגשית הנה התנהגות שבה פונים לאוכל לנחמה או כדרך להתמודד עם רגשות שליליים, כגון מתח, חרדה, עצב או שעמום. אכילה רגשית עלולה להוביל לאכילת יתר ולעלייה במשקל, ומשפיעה שליליות על הבריאות הנפשית והרווחה של האדם. אם התעסקות באוכל הופכת להרגל קבוע, זה בעייתי. יש לתמודד עם רגשות שליליים, כמו פעילות גופנית או מדיטציה, ותרגול אכילה מודעת על ידי שימת לב לאותות רעב ושבעות.
חשוב לציין: דיאטה מהירה או כל דיאטה עושים רק בליווי מקצועי